همشهری آنلاین: رئیس کمیسیون تخصصی طلا و جواهر با بیان اینکه قیمت طلا و سکه بعد از تعطیلات سال جدید میلادی کاهش خواهد یافت، گفت: بانک مرکزی بازهم بازار ارز را تحت کنترل درمی‌آورد.

طلا

محمد کشتی‌آرای در گفت وگو با تسنیم در خصوص وضعیت بازار طلا و سکه در روز جاری اظهار داشت: قیمت اونس جهانی با کاهش قیمت نفت و کاهش ارزش سهام به بالاترین سطح در 15 ماه اخیر رسیده است؛ در بازار داخلی نیز با افزایش قیمت جهانی و همچنین افزایش قیمت ارز، قیمت‌ها به بالاترین سطح خود در چند روز اخیر رسیده است.

وی با بیان اینکه قیمت طلا و سکه در چند روز اخیر 11 درصد افزایش یافته است،‌ تصریح کرد: در بازار خرید و فروش هم انجام می‌شود ولی معمولاً‌ وقتی قیمت‌ها صعودی می‌شود، خریداران جدید وارد بازار می‌شوند این خریداران از ترس افزایش بیشتر برای خرید طلا و سکه مراجعه می‌کنند.

کشتی‌آرای در پاسخ به این سوال که آیا قیمت‌ها بازهم در روزهای آینده افزایش خواهد یافت؟ گفت: فکر نمی‌کنم این افزایش ادامه‌دار باشد؛ البته پیش‌بینی می‌شد که در روزهای پایانی سال میلادی نوساناتی داشته باشیم ولی در چند روز آینده قیمت جهانی طلا به یک ثبات می‌رسد و در بازار داخلی نیز اقدامات بانک مرکزی در کنترل قیمت ارز ادامه خواهد داشت و قیمت‌ها به ثبات می‌رسد.

به گزارش تسنیم، امروز چهارشنبه پنجم دی‌ماه در بازار آزاد قیمت انواع سکه و طلا نسبت به دیروز افزایش یافته است؛ برهمین اساس در بازار تهران سکه تمام بهار آزادی طرح جدید در قیمت 3 میلیون و 930 هزار تومان و سکه تمام بهار آزادی طرح قدیم با قیمت 3 میلیون و 750 هزار تومان معامله می‌شود.

در بازار آزاد هر قطعه نیم سکه بهار آزادی دو میلیون تومان، ربع سکه یک‌میلیون و 170 هزار تومان و هر قطعه سکه گرمی 670 هزار تومان فروخته می‌شود.

هر گرم طلای 18عیار هم 362 هزار و 400 تومان ارزش‌گذاری شده است، ضمن آنکه هر اونس طلا در بازارهای جهانی با قیمت 1274 دلار معامله می‌شود. بهای فروش طلای جهانی نسبت به دیروز 4 دلار افزایش یافته است.

کد خبر 426613

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار بيمه و بانك

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha